Assassin's Creed

(Forrás: https://www.thexboxhub.com/) 

Blogot írta: Karma 

 

Titkos marketingkampány!
Az Ubisoft a játék megjelenése előtt rengeteg titkos utalást rejtett el más játékokban és eseményeken. A legelső előzetes alapján sokan azt hitték, hogy a játék egy középkori világban játszódik. Senki sem számított a játék modern részére, mely később a többi epizódot is végigkíséri. Végül az Assassin’s Creed első része 2007-ben jelent meg, eleinte csak Xbox 360 és PlayStation 3 platformokra, majd 2008-ban PC-re is. Hatalmas siker lett, de vegyes 
kritikákkal mindezek ellenére, több mint 8 millió példányban kelt el, ami óriási sikernek számított!

Assassinok vs Templomosok 
A játék alap felállása a Templomosok és az Assassinok közti harc, mely az idők kezdete óta fennáll. A Templomosok ősi relikviák segítségével uralkodni vágynak az emberiségen, míg az Assassinok ezt hívatottak meggátolni. Mindegyik rész egy-egy külön korszakba kalauzol el bennünket: részesei lehetünk Kleopátra megjelenésének Egyiptomban, de találkozni fogunk Püthagorasszal is, a görög szigeteket bejárva vagy Leonardo Da Vincivel Itáliában, sőt viking 
törzseket vezetünk majd Anglia ellen, vagy éppen a Feudális Japánban tevékenykedünk szamuráj/ninjaként.

(Forrás: https://pm1.aminoapps.com) 

A lopakodás művészete 
Az Assassin’s Creed játékok játékmenete a lopakodásra, a parkourra és a különböző harci stílusokra épül, az első részekben kiegészülve kivégző mozdulatokkal is! Vegyük sorra ezeket:

● Lopakodás: A küldetések gyakran megkövetelik, hogy a játékos észrevétlenül közelítsen meg célpontokat, elrejtőzve tömegben, bokrokban vagy a tetőkön mozogva. Fontos a csendes likvidálás, és az, hogy ne keltsünk feltűnést.
● Szabad mászás (parkour): A városok tele vannak épületekkel, falakkal, tornyokkal, amelyeket szinte bárhonnan meg lehet mászni. Ez nemcsak gyors haladást tesz lehetővé, de segít a menekülésben vagy az ellenség meglepésében is. 
● Harcrendszer: A játékban van lehetőség karddal, tőrrel, íjjal, később lőfegyverekkel harcolni. A harcok általában látványosak, de nem annyira nehezek, inkább a stílusra és a látványra helyezik a hangsúlyt.

A későbbi részek újítása a nyílt világ, mely szabadon bejárható világokat kínál, ahol nemcsak a fő történetszálon lehet haladni, hanem mellékküldetéseket is teljesíthetünk, rejtvényeket oldhatunk meg, vagy felfedezhetjük a történelmi helyszíneket. Fontos megemlíteni azt is, hogy minden Assassin’s Creed játék valamelyik fontos történelmi környezetbe kalauzol bennünket (pl. reneszánsz Itália, ókori Egyiptom, viking kor), ahol híres személyekkel is találkozhatunk. 
Megemlíthető még a jelenkor, bár ez csak amolyan néhány perces adalék. A játék világában a múltbeli élményeket az úgynevezett Animus nevű géppel éljük át, így van egy modern szál is, amely összeköti az egyes játékokat és karaktereket, keretet ad a történeteknek.

(Forrás: https://assets.vg247.com/) 

Szerepről szerepre! 
Rengeteg részt megélve, órákig sorolhatnánk az Assassin’s Creed legfontosabb karaktereit és a hozzájuk tartozó fegyverarzenált, úgyhogy kiemelném a híresebbeket:

● Altair Ibn-La’Ahad: Altair az assassin rend egyik legnagyobb mestere, aki kezdetben arrogáns és szabályszegő, de fokozatosan érettebbé és bölcsebbé válik. A története során rájön, hogy a hit vak követése helyett a tudás és szabad akarat sokkal fontosabb. Ő az, aki megalapozza az assassinok modern filozófiáját: „Semmi sem igaz, minden megengedett.” 
● Ezio Auditore da Firenze: Ezio, egy gazdag firenzei család sarja, aki boldogan él egészen addig, míg apját és testvéreit hamis vádak alapján kivégzik. Ez az esemény indítja el a bosszú útján, és ekkor kerül kapcsolatba az assassinok rendjével, aminek később a mestere lesz. 
● Edward Kenway: Edward eleinte egy saját hasznát kereső önző kalóz, aki dicsőséget és vagyont hajszol a tengeren. Egy véletlen során megszerzi egy assassin felszerelését, majd eljátssza a szerepét, de ahogy egyre többet megtud az assassinok és templomosok világáról, fokozatosan megváltozik. A játék során fejlődik kalandvágyóból felelősségteljes és céltudatos harcossá, aki valódi assassinná válik. 
● Bayek: Bayek története az Assassin Testvériség születéséről szól. Egyiptom ősi földjén él, amikor kisfiát, Khemut, egy templomos csoport véletlenül megöli. Ez elindítja Bayeket a bosszú és igazságkeresés útján. Miközben a gyilkosokat hajszolja, felfedezi az Ősök Rendje nevű titkos szervezetet (a templomosok elődje), és ráébred, hogy nemcsak saját családjáról van szó, hanem az egész világ szabadsága forog kockán. Ő és felesége később megalapítják a Rejtettek rendjét, amelyből később az Assassinok Testvérisége lesz.

(Forrás: https://www.vidaextra.com/) 

Miért ajánlom? 
Számomra egyértelműen a történelmi hűség volt az, ami ezeket a játékokat érdekessé tette. Ezen felül izgalmas elméletekkel és filozófiai kérdésekkel találkozhatunk, miközben ősi civilizációkat és titkos társaságokat ismerhetünk meg. A különböző részek hatalmas, részletes világokkal rendelkeznek, rengeteg felfedeznivalóval. A játékmenet pedig egyszerű, könnyed, ráadásul minden rész újabb játékelemeket hoz be (pl. tengeri harc, RPG rendszer, párbeszédválasztás).

(Forrás: https://www.reddit.com) 

.

BLACK WEEK!

 

Minden Trónok Harca kategóriában található termékünkre 10% kedvezményt adunk a weboldalon feltüntetett árból. 


Az akció december 9-től december 16-ig érvényes, a készlet erejéig.